vrijdag 26 februari 2016

Sportkleding stinkt na wassen

Die vieze zweetlucht in je sportkleding, ook al pak je dat shirt net. Na het wassen van de kleren zijn zowel het zweet als de bacteriën uit je. De kleding ruikt heerlijk schoon na het wassen, maar begint al na de warming up weer flink te stinken. Bij mij gebeurt het vooral bij kleding die. Op hoge temperatuur wassen helpt ook erg goed maar is niet zo goed voor je kleding. Trek je sportkleding zo snel mogelijk uit na het sporten. Ik kijk zelf altijd naar de kleding die ik draag met het oog op wassen. Als je deze vier tips ter harte neemt blijft jouw sportkleding fris ruiken én zijn.

Volg dan onze tips op tegen stinkende sportkleding ! Heb jij ook dat sommige sportkleding nogal muffig en vies begint te ruiken na een tijdje? Misschien doe je iets verkeerd bij het wassen ! Dat kan ook je kleding behoorlijk doen stinken na de was. Ik vind dat mijn was (vooral sportkleding ) frisser ruikt als ik azijn gebruik als. Na een intensieve work-out kan je sportkleding nogal muf ruiken. Gebruik vanaf nu nooit meer wasverzachter als je je sportkleding wast. Het zou er namelijk niet zacht van worden, maar juist meer van gaan stinken.

Sportkleding stinkt na wassen
Het kan voorkomen dat je was stinkt na het wassen.

Azijn hoeft alleen maar bij Fleece of Synthetische sportkleding. Nadat de was gedroogd is stinken sommige kleding stukken nog wel. Stinkende en muffe kleding na wassen is vervelend. Een kledingstuk lijkt schoon na het wassen, maar wanneer je het een half uur aan hebt, stinkt het alweer naar zweet. Vandaag: waardoor stinken polyester sportkleren zo?

En kun je de bacteriën er niet gewoon uit wassen ? Volgens Bockmühl zijn er wel speciale wasmiddelen voor sportkleding, met geurvreters, of met bleek, maar hoe. Gebruik geen wasverzachter om je sportkleding te wassen ! Stinkt je sportkleding nog steeds na het wassen ? Ik heb geen ervaring met shirts die na het wassen erger stinken dan ervoor. Wel heb ik ervaring met shirts met hardnekkige zweetgeur. Hè jakkes, heb je net je sportkleding gewassen, zit er nog een geurtje aan. Ik heb een bloemenspuit gevuld met azijn en spuit de oksels van het shirt goed in, dan gewoon in laten trekken in de wasmand. Nog een keer wassen en het is weer weg, waar het door komt weten we niet maar gebeurt bij ons ook weleens maar niet regelmatig. Mijn kleding rook na het wassen gek genoeg heel erg neutraal. HG Wasmiddel tegen Nare Geurtjes in Sportkleding kun je kopen in de.

Waarom stinkt jouw hippe sportkleding zo erg na het sporten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.