woensdag 31 augustus 2016

Hoe bak je pannenkoeken met appel

Hoe bak je de lekkerste pannenkoeken met appel ? Bekijk hier het heerlijke recept voor appelpannenkoeken en andere pannenkoek varianten! Pannenkoeken met appel, rozijnen en kaneel.

Hoe bak je pannenkoeken met appel
Dit recept voor pannenkoeken is ook geschikt voor een. Bak de pannenkoek op middelhoog tot hoog vuur tot de randen donker beginnen te worden en een. Laat nog anderhalve minuut verder bakken, of tot de pannenkoek.

Dan zul je deze appel spek pannenkoeken ook heerlijk vinden! Kijk hier als je wilt weten hoe je een appelpannenkoek moet maken! Schil de appels en verwijder het klokhuis. Zet de pan in de oven en bak de pannenkoek in 15 minuten gaar en bruin. Maar vooral deze pannenkoek met appel, wat je waarschijnlijk nooit. Besprenkel de appels met een paar druppels citroensap. Als ik zelf pannenkoeken bak, kan ik me nooit inhouden en stop ik. Mijn favoriet is toch wel de spek en kaas pannenkoek, alhoewel ik appel. Bak de pannekoek op een matig vuur tot de onderkant goudbruin is en de bovenkant bijna droog is.

Laat de pannekoek op een plat deksel glijden. Roer de geraspte appel door het beslag. Verdeel (bijvoorbeeld met een soeplepel) beslag in de pan en bak de pannenkoek om en om mooi bruin. Ongeveer 12 tot 15 pannenkoeken, net hoe dik je ze bakt :). De pannenkoeken bakken volgens het basisrecept, 6 schijfjes appel per pannenkoek op het beslag in de pan. Je zult er versteld van staan hoe makkelijk het zelf te maken is!

Smelt de rest van de boter in de koekenpan en bak de appelschijfjes ca. Ik laat je in deze video zie hoe ik dat doe. Hoeveel beslag gebruik je per pannenkoek ? Daarom bak ik wel eens een stapel boekweit pannenkoeken. Een dag waarop, hoe nobel, scholieren pannenkoekbakken voor eenzame ouderen. Iedereen heeft het altijd maar druk, druk, druk.

Dit basisrecept voor gekarameliseerde appel is heel handig om te hebben en kan voor verschillende gerechten gebruikt worden. Leg de stukjes appel op de bodem van het bakblik en schenk het beslag daarover. Maak de pannenkoekenmix volgens de beschrijving op de koopmans. Hoe eet jij je pannenkoeken het liefst ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.