zondag 28 mei 2017

Gasverbruik douchen

Koken neemt de overige 5% voor zijn rekening. Het aantal personen en het aantal minuten, die elk voor de douche gebruikt, bepaalt het werkelijke gasverbruik voor douchen per dag. Wil je comfortabel douchen én het milieu zo min mogelijk belasten?

Gasverbruik douchen
Gas is ongeveer drie keer zo duur als elektriciteit. Het bepaalt dus een groot gedeelte van de energierekening. Hier vind je alles over het gasverbruik. Het is niet iets waar de meeste mensen over nadenken ook.
Gasverbruik douchen
Wassen, douchen en in bad - Nibud - Nationaal Instituut voor.

Bovendien geeft een slimme thermostaat inzicht in uw gasverbruik. Dagelijks gaan we onder de douche, maar eigenlijk hebben geen idee wat deze vanzelfsprekendheid kost. Ik leg mijn kinderen uit: "Niet te lang douchen, kost allemaal geld! Dus heb ik van ongeveer 30 douche - en badbeurten bijgehouden wat het water- en vooral het gasverbruik was. Gasverbruik per jaar en gemiddeld gasverbruik vergelijken.

In bad gaan kost 3x meer water en gas dan douchen. Douchen kost ongeveer 10 liter water per minuut en 200 liter water is gelijk aan 1m3 gasverbruik. Het overige gasverbruik is voor het verwarmen van water in het huis, zoals voor bad en douche.

Gasverbruik douchen
Het verwarmen van het huis is zeer. Sinds mei ben ik mijn elektriciteits- en gasverbruik bij gaan houden. We horen steeds dat we korter moeten douchen. Nou mag het water- en vooral gasverbruik inderdaad best flink omlaag, maar volgens mij. Ongeveer een vijfde van het totale gasverbruik van een gemiddeld.

Een andere goede besparing op het energieverbruik is simpelweg korter douchen. Het gasverbruik voor douchen is door de jaren heen ongeveer hetzelfde gebleven. De warmwaterinstallaties zijn wel zuiniger geworden, maar we douchen. Uw stroomverbruik wordt uitgedrukt in kilowattuur (kWh) en uw gasverbruik in. HR ketel te gebruiken voor de douche gaat niet meteen de gasmeter harder. Maar met douchen krijg ik echt maar hooguit 40 graden voor mijn gevoel. Jury Water Innovatieprijs over water en energie besparend douchen met ​de Upfall Shower: ​ ” Dit is de douche van de toekomst” ! Maak gebruik van een zonneboiler, de energie van de zon wordt gebruikt voor het verwarmen van. Uw gasverbruik kan met een moderne ketel dus enorm verminderen.

Check met je energieverbruiksmanager hoeveel je normaal met douchen verbruikt. Kijk later in je manager naar het gasverbruik op dat tijdstip. Negen minuten onder de douche en poef! Het gemiddeld gasverbruik van huishoudens is 1.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.