donderdag 29 juni 2017

Halsbies aanzetten

Leer breien met Knipmode en Phildar! Een zelfgemaakt t-shirt valt of staat echter met de halsafwerking, dus ik laat jullie mijn favoriete manier van het aanzetten van een halsboord. Het deel in tricotsteek van de volgens de beschrijving gebreide halsbies of knoopsgatenbies wordt opgeperst, zodanig dat de steken goed plat liggen en niet. Mijn tips voor het halsbiesje is eigenlijk de handleiding van het shirtje volgen. Hier zie je alvast een tutorial hoe je de armsgaten en de hals van het Hemdje kunt afwerken. Tricot randjes afwerken kan op een aantal manieren. Vorige week maakte ik Dit Hemdje en kreeg ik een aantal keer de vraag hoe ik de randen van de hals en armgaten en de onderkant had.

Een V- halsbies met twee biesdelen maken is een precies werkje, maar niet moeilijk. De bies wordt recht van draad geknipt en enigszins uitgerekt op de halsrand gestikt als we de hals afwerken met. Zijn mijn mouwen eindelijk gelukt staat er weer iets wat er voor mij als abracadabra uit ziet : Voor de halsbies : Op 14 nlden hoogte na de. In dit artikel laten we je stap voor stap de volgende naaitechnieken zien: Tricot boord knippen en heupboord aanzetten.

ACHTERSTEEK aan de goede kant van het werk. Zou ik wel mogen minderen tijdens het afkanten? Het idee van de armbiezen snapte ik wel: biais-gewijs aanzetten. Maar hoe je dat doet met een biesje van 1,5 cm? In de vorige les waren we geƫindigd met het aanzetten van de hals bies. We spelden nu de zijnaden op elkaar. Die biezen aanzetten is uiteindelijk helemaal niet moeilijk-maar dat is wellicht met.

De afwerking is ook mooi: met halsbies en het beleg mooi. De boordstof er inderdaad rekkend aanzetten, mag best strak. Bij een volgend shirt zal ik de halsbies iets losser aanzetten zodat de hals iets wijder wordt. Sanne is helemaal blij en daar gaat het om! De opening is afgewerkt met een halsbies, waar ik trouwens vergat om. Ik kan van mezelf herinneren dat het werken met rekbare stoffen altijd een stapje te ver bleek te zijn. Ondertussen ben ik daar wel over maar ik hoor van mensen. De linker mouw aanzetten, mouw- en zi-.

Naai de andere naad van de halsbies smal op de kant met een inslag op de. Kijk voor de uitleg bij Knoopsgat maken en Knoop aanzetten met de hand op pag. Ik durf de tv niet aanzetten, schrik voor de beelden, schrik om wat er.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.