donderdag 22 juni 2017

Heteluchtoven wordt niet warm

Van de week had ik de oven aangezet dus die was aan het opwarmen voor de pizza. Toen de oven op temperatuur was deed ik de ovendeur. Vrjwel altijd een doorgebrand verwarmigselemet.

Heteluchtoven wordt niet warm
Ik heb een oventhermometer gekocht en nu blijkt dat mijn oven niet heet genoeg wordt.

De afgelopen week hebben we geconstateerd dat de oven niet meer warm wordt. Ook is paar keer het stroom uitgevallen. Gedetailleerde omschrijving: Atag heteluchtoven wordt niet heet.

Heteluchtoven wordt niet warm
Onder en boven wordt wel warm maar niet het gedeelte van de hetelucht.

Hij gaat wel aan, de fan draait en. Maar de casus is dus de oven wordt wel warm maar bij lange na niet zo warm als zou moeten. Zou dit nog reparabel zijn of moet ik op zoek. De bovenste werkt (ook de grill), maar de onderste wordt niet warm. Er lijkt nergens kortsluiting te wezen (zie geen brandplekken), maar.

Hierbij wil ik een klacht melden over Tomado : Mijn bakoven artikelnr. Wordt uw Zanussi oven niet meer warm ? Als je de oven aan doet en het verwarmingselement boven wordt wel roodgloeiend.

Heteluchtoven wordt niet warm
M-System MFTD-96IX : De oven wordt niet warm. Er is wel elektrische spanning want alle verlichting en de ventilator werkt.

Bij het verwarmen word alleen het bovenste element warm en niet de. Wat te doen als de oven van uw smeg fornuis niet meer warm wordt ? Is de oven dan kapot of kan ik zelf iets doen? Probeer de klok eens goed in te stellen. Het gerecht wordt te donker of ongelijkmatig bij bereiding met hetelucht. Dit type oven heeft een analoge klok, welke de laatste tijd erg veel. Echter, nadat ik de oven weer had ingebouwd werd deze maar niet warm. De ovens van Smeg zijn voorzien van een aantal technische slimmigheden die zorgen voor reductie van de uitwendige temperatuur van de ovendeur.

Je staat tien minuten lullig te wachten tot dat ding warm is, maar als ie dan. Ik had al snel in de gaten dat de oventemperaturen niet overeen komen. Ik denk dat het inderdaad gaat om de oven die niet heet genoeg wordt. De oven werkt niet, Eén of twee installatieautomaten, installatieautomaat inschakelen. Het geluidssignaal van de digitale klok is niet meer hoorbaar.

Oven komt niet op temperatuur, verwarmt niet gelijkmatig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.