zondag 23 juli 2017

1 Fase motor met condensator aansluiten

Bij het aansluiten van een 3- fase motor moet rekening gehouden worden met de type condensator. De motor kan met een Steinmetz schakeling aangesloten. De condensatormotor is de meest voorkomende eenfase- inductiemotor.

1 Fase motor met condensator aansluiten
De faseverschuiving van 90° tussen de hoofdwikkeling en de hulpwikkeling wordt gerealiseerd door een aangebouwde. Principe; 2 Eenfasemotor met hulpwikkeling, condensator en centrifugaalschakelaar. Deze 3- fase spanning is de reden dat draaistroommotoren nagenoeg.

Iemand heeft me verteld dat ik mijn drie fase motor op gewone netsroom zou kunnen aansluiten door een condensator te gebruiken.

1 Fase motor met condensator aansluiten
Een aanloopcondensator is NODIG bij sommige types motoren. Je kunt de motor op een fase laten lopen door een condensator te plaatsen. Condensator heb je nodig om een fase verdraaiing te krijgen. Ik heb een elektrische waterpomp en de motor kan op 380 en op 220 aangesloten. En tussen de fase en de overgebleven pen de condensator ? Dit betekent een tafel, een schalmmachine en een motor die deze.

Anders staat de condensator tussen fase en nul). Aansluitkabel startcondensator, WH. Kruis- en parallel schakelaar aansluiten.

1 Fase motor met condensator aansluiten
Driefase motor omschakelen naar eenfase motor met condensator.

Deze motor kan een 3-fase motor zijn die d. Hieronder een schema van de aansluitpunten die zich op de motor. Drie fasen motoren, (ook wel krachtstroom motoren ) hebben flinke. Met een condensator kun je een faseverschuiving creëren, en tóch de moter laten draaien. Alleen weet ik niet hoe ik die motor moet aansluiten. Bedrading van de motor weergegeven in figuur 1. De draden die van de motor komen en richting condensator gaan, heb ik gelaten zoals ze. Ik heb laatst een 2e hands motor gekocht, helaas bleek dat alle draden los waren. Hoe een 3-fase Motor aan te sluiten op een 230V. Heb je wel de motor in driehoek gezet toen je een condensator hebt.

De eenfasige motoren worden hoofdzakelijk voor geringere vermogens toegepast. Bij aansluiting van de eenfasige statorwikkeling op een eenfasenet wordt een wisselveld opgewekt. Bij een kortsluitanker op 230V zit altijd een opvallende condensator. Bijgaande foto toont het aansluitblok van de motor die ik zou willen gebruiken.

Het lijkt mij een gewone 3-fasen motor die via een condensator op 230V~. Schema opstelling 1 : Enkelfasige motor met bedrijfscondensator. Faseverschuiving tussen de stroom door de geleider en de spanning. Als het goed is krijgt je huis gewoon 380 binnen (3 fasen ) je.

L1 ontstorings- condensator spoel spoel anker koolborstels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.