woensdag 12 juli 2017

Kool snijden met keukenmachine

Snijd de kool in grote stukken en doe ze in de vulopening. Rasp ze boven de mengkom van de Kenwood keukenmachine. Ik ben op zoek naar een goede keukenmachine, eentje die kan.

Kool snijden met keukenmachine
Rode kool in vieren en dan schaven of snijden. Wil je kool verwerken, maar weet je niet zeker hoe dit moet? In deze video van Allerhande wordt uitgelegd hoe je het beste kool snijden en verwerken kunt. Alles kan in de keukenmachine, behalve de snijhulpstuk.
Kool snijden met keukenmachine
Ik vond wel een kool snijden met de foodprocessor handig; in dat geval woog het.

Ik heb een keukenmachine die prachtig dun schaaft. Hoef alleen de kool maar in stukken te snijden en dan door het apparaat drukken, snel en. Waar je normaal een hele tijd staat te snijden ben je nu in een mum van tijd klaar. Mengen, mixen, hakken, kneden, raspen, snijden, kloppen. Wortelen, rode kool, geraspte kaas, peer, aardappel-, komkommer- of appelschijfjes: met de. De juliƫnneschijf van Magimix is van roestvrij staal en is ideaal voor het snijden van harde groenten in smalle reepjes. Als je in het gelukkige bezit bent van een keukenmachine is het snijden van de rode kool een makkie.

Heb je een mandoline, gaat het ook nog.

Kool snijden met keukenmachine
Mijn moeder maakte een heerlijke salade met als basis witte kool. Maar zelf snijden is eigenlijk ook zo gepiept. Was de rode kool en verwijder de buitenste harde bladeren. Snij de rode kool in flinterdunne reepjes. Dit gaat het makkelijkste in een keukenmachine, maar met de hand kan. Wittekool in vieren snijden, gebeurt ook in fabrieken, gewoon om de. Dit is een absolute topper onder de koolrecepten.

Het is doodeenvoudig en door de kool in een keukenmachine te snijden maak je het ook nog eens extra. Hoe moet je rode kool koken, en welke andere recepten kun je maken met rode kool ? Je zult de kool eerst moeten schoonmaken en snijden of schaven. Regenboogsalade met biet & rode kool. Uiteraard kun je de groenten ook dun snijden, als je geen keukenmachine hebt. Elk stuk kool langs snijkanten in lange, smalle reepjes snijden, keukenmachine, of schaven in reepjes dan wassen. Ik zit al een tijdje te kijken naar een goede keukenmachine.

Kan niet eens snijbonen of rode kool snijden. Ik heb meer dan 10 jaar met mijn vorige keukenmachine gedaan, aan mij zal het dus niet liggen. Daardoor moet je veel groentes zoals kool eerst nog bijsnijden. Wil je verse producten snel omtoveren tot bijvoorbeeld een salade? Foodprocessors snijden kool, raspen wortels en hakken uien zonder enige moeite.

Plus, je hoeft er niet een hele keukenmachine voor aan te schaffen wat. Stop op tijd met snijden en stop dat laatste stukje appel in je mond. De Philips keukenmachine is een veelzijdige keukenhulp die geschikt is voor het kneden, hakken, snijden en kloppen van diverse producten. Een koolschaaf of keukenmachine heb ik niet, dus kwam het goede kartelmes eraan te pas.

Maar vind het ook leuk om te snijden, dus meestal doe ik het met de hand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.