maandag 2 april 2018

Krimpt spijkerbroek in droger

Spring naar Wasmachine en droger - Droog je spijkerbroek in een wasdroger. Stop je spijkerbroek direct in de droger nadat je hem uit de wasmachine. Je hebt trouwens wel kans dat je broek wat méér krimpt dan bij gewoon wassen.

Krimpt spijkerbroek in droger
Net als shirtjes die ook wat sneller korter worden.

Broeken te groot, gewoon heel heet wassen een optie. Hij is tot nu toe twee keer met de hand. Hoe kan ik mijn spijkerbroek laten krimpen?

Krimpt spijkerbroek in droger
Vergelijkbaar Geef je spijkerbroek de ideale pasvorm door hem te laten krimpen, maar wees. Zodra de spijkerbroek uit de droger is kan je zien hoeveel hij gekrompen is. Na het gewoon drogen, even een vijftal minuten in de wasdroger om ze op te frissen. Een spijkerbroek krimpt in de droger.

Heeft ieman enig idee hoe ik mijn spijkerbroek iets kan laten krimpen ? Ik was hem meestal zoals aangegeven en doe hem dan in de droger, dan zit hij bij mij. Moet ik hem heet wassen of iets met de droger doen? Ik wil mijn broek eigenlijk iets laten krimpen. Nu is mijn vraag; kunnen broeken ook in de breedte krimpen of enkel in de lengte.

Krimpt spijkerbroek in droger
DO IT YOURSELF: Zakt je jeans steeds af? Gebruik de heetste stand van je wasmachine om je jeans te laten krimpen. Heb jij weleens een wollen trui in de droger gegooid (oeps)?

Een broek die te groot is kun je dus beter niet laten krimpen in de droogtrommel. Spijkerbroeken staan er bovendien ook om bekend dat ze snel. Na een half uur dragen heeft deze zijn oude vorm terug maar. Ik heb gehoord dat als je een broek na het wassen in de droger doet, hij alleen in de lengte krimpt en niet in de breedte. Antwoord: Dat kan, afhankelijk van het feit of je 100 % natuurlijke vezels kocht en of de jeans voorgewassen. Doe de spijkerbroek niet in de droger. Hierdoor kan hij verkleuren of krimpen. Sommige spijkerbroeken kunnen wel in de droger, maar zorg er dan wel voor dat.

De droger tast de elastaan aan waardoor je broek minder mooi aansluit. Kijk wel uit, soms krimpt je jeans net iets te veel! Op 60 graden wassen en daarna in de droger. Zo voorkom je dat je spijkerbroek krimpt of verkleurd. Een droger is een aartsvijand voor jeans: de pasvorm en de kleur kan verpest worden. Jeanskenners weten het al jaren: de spijkerbroek is juist ervoor. Mijn vesten doe ik inmiddels al in de droger en dat gaat ook prima.

Dat zetten ze er meestal op omdat de broek dan behoorlijk kan krimpen. Als je broek te groot is, probeer hem dan niet te laten krimpen in de droger of op meer dan 40 graden in de wasmachine.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.