woensdag 29 juni 2016

Wandelsokken wassen voor gebruik

Gebruik geen wasdroger of strijkijzer voor het drogen van je wandelsokken. Op sommige waslabels staat dat het mogelijk is. Er wordt gebruik gemaakt van diverse materialen, er zijn hoge en lage modellen en de ene.

Wandelsokken wassen voor gebruik
Hoe dien je wandelsokken te wassen ? Moet ik mijn sokken wel of niet wassen voor de eerste keer dragen? Informatie over pasvorm, materialen, dikte en het wassen. En voor sokken met wol kun je beter het wolwasprogramma gebruiken.
Wandelsokken wassen voor gebruik
Ik was ook gewoon na elk gebruik mijn sokken, ook al heb ik ze maar. Het wassen zou het beste met een alkalivrij produkt moeten zijn, heb ik.

We krijgen regelmatig vragen binnen over het wassen van sokken. Heb je een groot gezin, of gebruik je uit veiligheidsoverwegingen liever geen spelden? Goed gekozen wandelsokken kunnen immers een hoop blarenleed besparen. Een verende tussenzool in de schoen vangt al heel veel op en het gebruik van. Onderweg kun je het wassen beperken tot uitspoelen in liefst lauw water. Ik ga gelijk uitproberen of het werkt om een keer de sokken te wassen. Falke sokken wassen moet met zorg gebeuren.

Wandelsokken wassen voor gebruik
In al je kleding zit een wasvoorschrift.

Daarom geven wij je drie praktische tips om je sokken te wassen. Keer de sokken binnenste buiten tijdens het wassen. Houdt rekening met de wasvoorschriften van de fabrikant. Maak bij het drogen geen gebruik van de droger. Je voeten verdienen gewoon goede wandelsokken. Katoen is minder geschikt en wordt na een tijd gebruik en wassen vaak hard. Ik zal voortaan mijn nieuwe bh echt eerst wassen voordat ik hem aan.

Ik was alles eerst, zelfs sokken die aan elkaar vastzitten zodat je er niet. Met vaak wassen is het best een kunst om de sokken dan ook nog eens in. Ik dacht namelijk dat ik de enige was die eerst kleertjes ging wassen. Gebruik voor wol een speciaal wolwasmiddel (géén biotex: de enzymen in biotex breken eiwitten... Gebruik voor het wassen een fijnwasmiddel (géén biotex). Door zowel gebruik als wassen zal de sokken beschadigen.

Wol en katoen vereisen een niet te hoge wastemperatuur (zie wasvoorschriften bij de sokken ). Als je het zekere voor het onzekere wil nemen, kan je het wolwasprogramma van je wasmachine gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.