vrijdag 13 januari 2017

Dekbed in wasmachine proppen

Proppen is sowieso nooit goed voor je machine. De wasmachine is voor 7KG maar een dekbed mag maar 1,5 kilo wegen en een bedsprei. Je dekbed kan je beter niet in je wasmachine proppen want daar kan je wasmiddelvlekken van krijgen. Vouw je dekbed gewoon losjes op en. Het is even proppen maar als het er weer uitkomt is het nog maar een klein hoopje… De hoeveelheid water die de machine gebruikt is dezelfde. Ik kan het eigenlijk ook niet, maar moet ook heel erg flink proppen.

Je ziet het niet, maar je dekbed wordt iedere nacht vuiler.

Dekbed in wasmachine proppen
Let er wel op dat het beddengoed ruim in de wasmachine past. Met proppen bespaar je misschien wel geld, maar word je beddengoed uiteindelijk niet schoon. Kan dit wassen dan in je eigen wasmachine ? Bestaan er vaste wasvoorschriften en hoe zit het met de verschillende soorten dekbedden ? Dus nu zit ik met een winterdekbed dat ik eigenlijk niet zo fris vind. Dekbedden hoor je dan ook NIET in de wasmachine te proppen. Let er bij het in de wasmachine stoppen van je dekbed op dat je niet propt.

Het beste is om het dekbed eerst losjes op te vouwen en het dan voorzichtig in de. Maar soms is jouw dekbed wel aan een wasbeurt toe.

Dekbed in wasmachine proppen
Als je trommel groot genoeg is, kan dit gewoon in je eigen wasmachine. Na een RAMP hier vanmorgen even een vraagje: Wassen jullie wel eens een 1- persoons dekbed in de wasmachine ? Dit wassen kan gewoon in de wasmachine, maar ook met de hand natuurlijk. Droog een donzen dekbed op dezelfde manier als een kussen: met tennisballen. Mijn dekbedovertrek, hoeslaken, en dekbedovertrek doe ik gewoon elk.

Ervaring gevraagd met wassen van Texeler wollen dekbedden. Machine moet groot genoeg zijn, dus niet proppen ! Wanneer je een wasmachine koopt, moet je rekening houden met: capaciteit. En natuurlijk ook voor grote stukken wasgoed zoals een tweepersoonsdekbed. Hele mikmak inclusief dekbed en overtrek in één keer in de wasmachine proppen past ook weer niet. Goed we komen er installeren ons en proppen mijn dekbed in de wasmachine.

Een paar uur later doe ik het dekbed in de hoes en heb weer een lekker fris.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.