woensdag 25 januari 2017

Hele witlof koken

Witlof is een groente die heel snel gaar is. Als je het fijn snijd dan duurt het als het water kookt een goeie tien minuten. Laat je de stronkjes heel dan iets langer.

Hele witlof koken
Maar hoe kook je witlof, en hoeveel gram eet je per persoon? Overigens volstaat heel grof snijden, in twee of drie grote stukken, vaak al. Hoelang je witlof moet koken hangt af of je deze heel, gehalveerd of. De kooktijd van witlof is dus afhankelijk in welke vorm je de witlof gaat.

Hele witlof koken
Kook de witlof in een bodempje water met een beetje zout in ongeveer 20. Er kunnen vele gerechten van gemaakt worden. Het is erg lekker om witlof te eten. Je kunt het zowel in de winter als.

Wanneer dit gemakkelijk gaat weet je dat de witlof gaar is en niet langer hoeft te koken. De witlof : ongeveer 250 gram per persoon. Als je witlof niet direct gaat koken of wil gaan gebruiken voor een salade, doe je. In deze instructievideo laten we zien. Hele kleine stronkjes en dan de bittere kern eruit halen, kort koken in.

Hele witlof koken
Mijn idee was nu om de witlof na het koken in de koelkast te doen. Ik kook ze trouwens als hele stronken he, om daarna in de oven te doen. Die kun je als het ware heel makkelijk lostrekken, of afpellen.

Hoe witlof bewaren, schoonmaken en witlof koken of als salade serveren. Het zelf maken is helemaal niet moeilijk. Vroeger kookte ik de witlof (eerst bij het kontje goed het bittere er uit snijden), en dan rolde ik na het koken de hele witlofjes in plakjes ham en. Breng een pan met water en een beetje zout aan de kook. Halveer de grote stronken witlof, als ze klein zijn kunnen ze heel in. Tupperware,doe daar de hele stronken witlof in. Wij eten toch wel 2,5 flinke stronk p. Eenmaal gewassen in ruim water is de groente klaar voor de kook.

Dat is een bechamelsaus met heel veel kaas. Je vindt hier recepten voor witlofsalade, witlof met ham en kaas uit de oven, pasta. Als ik weet dat ik de volgende dag geen tijd heb om te koken, maak ik dit vast. Leg het deksel op de schaal of pan en zet op heel laag vuur. Laat de witlof zo een uur heel zachtjes. Vroeger was witlof een flink bittere groente, 30 jaar geleden nog.

Dan moest je de kern er heel zorgvuldig uitsnijden want die was eigenlijk niet. Dat ik gek ben op witlof met ham en kaas dat is inmiddels algemeen bekend. Mijn moeder maakte vroeger heel vaak witlof met ham & kaas <3. Zet de schaal in de magne-tron en kook de witlof, afgedekt, 4-7 minuten, ca.

Heel vroeguhhh, hadden we een zeer middelmatige snackbar in de buurt, alles ging in de.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.