dinsdag 24 januari 2017

Tefal stoomstrijkijzer lekt water

Wil je weten wat anderen van de Tefal Stoomgenerator Express Compact. De hoeveelheid water in het reservoir is bepalen voor het wel of niet lekken van je. Hierna de voetzool van het strijkijzer in azijn gezet. Helemaal aan het begin heb ik last gehad van het lekken van water vanuit de zool.

Toch ging het apparaat steeds vaker lekken. Later ging het ook bruine, lastig tot niet te verwijderen watervlekken spugen over het schone en kostbare wasgoed. Waarom lekt mijn strijkijzer altijd als ik iets wits aan het strijken ben? Deze krachtige stoomgenerator van Tefal produceert een goede. Helaas lekt de machine nu ineens water uit de onderkant, gebruiksaanwijzing erbij genomen.

Strijkijzer altijd goed onderhouden en normaal gebruikt. Na 3, 5 jaar een zeer fijn strijkijzer te hebben gehad, lekt het water er nu gewoon. Te weinig stoom, kalkaanslag, lekken in het reservoir. Loopt er water uit de gaten van de zool, dan is het strijkijzer misschien. De stoomslang van het strijkijzer naar de waterbak was. Er staat een enorme berg vakantie was hier.

Had ik eindelijk moed gevat er aan te beginnen, braakt mijn stoomstrijkijzer bruin water uit over de. Indien het water erg hard is, de stoomtank vaker omspoelen. Kalk, het is de grootste vijand van een stoomgenerator. Ik heb een stoomstrijkijzer van Tefal. Daarom heeft Tefal de kalkverzamelaar.

Er zit ook zo een klepje op zodat je strijkijzer vastzit aan het waterreservoir, wat ook. Het strijkijzer lekt water tijdens het stomen op het wasgoed. Een nadeel vind ik dat hij water lekt als je begint met stomen. Ik doe dan van tevore op de strijkplank flink stomen. Vul het waterreservoir bij wanneer je wilt voor onbeperkte strijkbeurten. Gisteren kwam er ineens allemaal bruin water uit de gaatjes. Ik kon met een gewoon strijkijzer niet zo goed strijken vanwege lichamelijke klachten. Bij veel water in reservoir lekt het.

Het waterreservoir is tevens geschikt voor kraanwater door het antikalksysteem en heeft een capaciteit van 1,6 liter. Hij lekt water met stomen en als ik hem op zijn achterkant zet pruttelt er water uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.