zondag 21 oktober 2018

Appels drogen zonder oven

Mijn combi magnetron start bij de oven op 170 graden, dat is 100 graden te hoog om appels te kunnen drogen. Drogen van fruit - Fruit algemeen - Bewaren - Fruitpluktuin. U kunt de appels met of zonder schil drogen. Rijg uw appelschijfjes aan de satéprikker en verdeel ze over het rooster van de oven.

Mijn opa had vroeger op een slaapkamer appelschijfjes te drogen liggen op. Vandaag gebruikt men voor het drogen een elektrische oven. Om te voorkomen dat bijvoorbeeld appels na het drogen veel verkleuren, kun je er vlak voor. Je kunt fruit heel makkelijk drogen in de oven. Ik heb een grote hoeveelheid appels en peren geplukt in de fruittuin en wil graag weten hoe ik. Het kan met of zonder schil, wat je wilt. Verwarm voor het drogen de oven tot 50 °C. Gebruik de heteluchtstand: het vocht wat uit.

Thuis fruit, groenten en zeker vlees drogen : we doen het bijna nooit meer. Appels en peren kan je schillen, maar dat is niet noodzakelijk. Reepjes magere biefstuk, gedroogd in de oven. Alhoewel de meeste appels geschikt zijn om te drogen, gebruik ik. Het kost wel meer energie en je kunt een tijdlang je oven niet gebruiken.

Al een tijdje wil ik appeltjes drogen in de oven. Heb het al eens eerder geprobeerd, maar toen heb ik ze er te lang in gelaten en waren ze. Belangrijk bij drogen in de oven is dat je de temperatuur heel laag houdt. Leer hoe eenvoudig het is om voedsel te drogen.

Zorg dat het schoon is en zonder schade zoals zachte plekken, schimmel etc. Gedroogde appels en ander fruit met relatief veel suiker is stevig, ietwat leerachtig. Blijf niet bij de bekende soorten als appels, perzik en banaan, maar probeer ook andere fruitsoorten. Daag jezelf uit om zoveel mogelijk soorten fruit te drogen. Drogen is de oudste en eenvoudigste manier om groenten, fruit en kruiden. Wie de oven gebruikt kan kippengaas op de maat van het bakblik knippen en met. De temperatuur stel je in op 50 graden. Misschien heb je zelf wel een overdadige oogst van appels of wortelen uit eigen tuin.

Maar drogen met hete lucht kan prima thuis: groente, vlees, fruit en vis zijn, mits. Dit kan door de oven te gebruiken, door het gebruik van de magnetron of. Door de constructie daarvan droogt het product zonder dat er lekkage op het. Als je een elektrische oven hebt waarbij je de deur op een kiertje kunt. Ik heb op zich plek genoeg om wat appeltjes te drogen, maar ik moet nog even een praktisch idee krijgen hoe ik ze ophang. Schuif de plaat in het midden van de oven en laat ca.

Delen:De appels wassen en de klokhuizen eruit borenDe appels drogen. Zet het bakblik in de oven en bak de appels gedurende minstens een uur per kant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.