zondag 30 juli 2017

Werken met een lockmachine

Een van de themagroepen is de Cover- en Lockmachinegroep. Daar kun je al je vragen stellen over het werken met je cover- en lockmachine. Wat is het verschil tussen naaimachines en lockmachines. Vind alle informatie over lockmachines, van rolzoomen tot overlocksteek, van onderhoud tot zelf.

De basiscursus omgaan met de lockmachine is bedoeld voor mensen die zelf een vier- of vijfdraads. Ik volgde cursus bij Mertens in Melle om te leren werken met de overlock. De lessen waren interessant, maar ik vrees dat ik veel zal ver. De lockmachine – ook wel overlockmachine genoemd – is een aanvulling op de naaimachine. Dit boek is een handleiding voor het werken met twee- tot. Voor het snel en professioneel naaien van naden, zomen en decoratieve randen en steken gaat er niets boven de overlockmachine. Van alle soorten naaivoeten tot diverse zoomen tot.

Bij een driedraads lockmachine moet je de naden altijd nog stikken. Voor het werken met de lockmachine is de merknaam van half transparant garen Serafil. Bedankt voor al je tips, ben net de lockmachine begonnen dus heel erg handig! Met een overlockmachine werk je stoffen aan de rand mooi af.

De draden gaan over de rand heen, waardoor de stof niet gaat rafelen. Een lockmachine is geschikt om fijne, dunne stoffen af te werken met een rolzoom. Deze mooie afwerking is alleen maar. Ik wil in de toekomst meer met tricot gaan werken en als ik andere. Ik heb geen lockmachine maar ik heb er wel over gedacht er eentje aan te. Schrijf je nu snel in voor een Workshop Werken met de lockmachine (1) bij DineDine Design. Een Babylock lockmachine koop je voor een goed prijs-kwaliteitsverhouding bij Matson. Zo wordt werken met je lockmachine nog eenvoudiger.

Heb jij thuis een lockmachine, maar gebruik je deze te weinig omdat je het bv een ingewikkeld apparaat vindt? Of gebruik je het alleen om naadjes af te werken ? Ik zag wel wat handigs dat ik met jullie wil delen. Informatie over het onderhoud van de lockmachine. Voor reparatie en onderhoud van uw naai en lockmachine.

Ik zou graag willen weten welk merk en type lockmachine jullie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.