vrijdag 25 mei 2018

Babydeken haken zigzag

Ze maakt met verschillende garens een schattig babydekentje. Zigzagdeken (riple) – rechte zijkant. Haakpatroon voor een deken met een rechte zijkant.

Babydeken haken zigzag
Voor dit patroon geldt een veelvoud van 29 steken + 16 steken. Tip: Haak je lossen met een haaknaald die een halve maat groter is.

Op die manier trekt je zigzag niet aan de onderkant en komt de zigzag mooier tot zijn recht. En nog steeds word ik blij als ik ernaar kijk, als ik hem gebruik. Het leek me leuk van dit golfjespatroon. Dit is een mooi patroon voor dekens en rokken. Een hele vrolijke, blije gehaakte ripple stitch deken.

Een leuk, en redelijk simpel patroon om te haken voor jezelf of als cadeau. In deze tutorial wil ik jullie graag laten zien hoe ik een zigzag deken haak. Het is niet moeilijk en het resultaat is erg mooi. Berichten over zigzag deken haken geschreven door Maaike Berbee. Omdat het leuk is om te delen, zet ik hieronder het patroon.

Toer 1: Start met een meervoud van 16 lossen + 2. Zig-zag babydekentje Koffie & Wol. Ik had al een tijdje in gedachten om een project te maken met verschillende garens. Patronen deken, gratis via de mail, bij afname van de garens of aankoop boek. De Ripple Stitch (Golfjessteek) is een heerlijke steek om b. Al geruime tijd ben ik druk bezig met het haken van een deken. Avonds lekker op de bank voor de tv een aantal toeren. Door goed te tellen en door af en toe wat meer samen te haken. Haak een lossenketting in een veelvoud van 12 + 2 steken.

Zo krijg je een horizontaal zigzag effect die je werk structuur en volume geeft. Op internet zag ik van die geweldige zigzag gehaakte babydekens. Hoewel mijn zoon al bijna baby-af was, wilde ik het toch gaan proberen. De deken is heel simpel aan te passen, zowel in lengte als in breedte. Ik heb ervoor gekozen om hem gewoon lekker. Het zigzag patroon ziet er ingewikkeld uit, maar is in feit niet moeilijk om te breien. Je moet wel goed onthouden met welke naald je bezig bent. Wil jij ook deze prachtige babydeken haken ? Voor babydeken haken shop je op Etsy, dé plek om je creativiteit de vrije loop te laten door het kopen en verkopen van handgemaakte en vintage producten.

Al tijden ben ik weg van de Neat Ripple Blanket van Lucy van Attic24. Zelf lees ik redelijk gemakkelijk Engels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.